Az online értékesítése, online marketing egyik eszköze a minőségi és mennyiségi tartalom kialakítás. Sok cég esetében a tartalom készítéséhez nem adottak a feltételek. Vagy a szakmai tudás vagy az írói véna hiányzik, de ettől függetlenül új tartalomra szükség van.

Jelenlegi tudásom szerinte a megfelelő témaválasztással kezdődik a tartalommenedzsment folyamata

A téma meghatározásakor sok tényezőt kell figyelembe venni: célcsoport, szakmai tudás, téma aktualitása, téma újító jellege stb. Ezek meghatározásával ki lehet jelölni egy megfelelő tartalom struktúrát.

A téma után a minőség és mennyiség számít

A legtöbb szakértő véleménye megegyezik a mennyiséggel kapcsolatban: 200-300 bejegyzés megírása után a weboldal képes konstans látogatottságot generálni. Ezt a tény egészítik ki a minőségi meghatározás. Bejegyzésnek csak olyan tartalmakat tekintünk, amelyek saját hozzáadott értékkel rendelkeznek. Tehát egy hangtatos címmel beágyazott YouTube videó nem bejegyzés, ameddig legalább egy saját gondolatot nem fűztünk hozzá és ez a gondoltak valakinek a számára nem biztosít új információt.

Ki írja a bejegyzéseket? Ki a tartalommenedzsment mozgatórugója?

Két fő irány látok: saját és bér tartalom. Egy kkv esetén viszont nagyon nehéz az utóbbit megvalósítani, mert szakmai oldalt nehéz átadni egy bloggernek. Saját tartalom készítésekor viszont az időhiány vetheti vissza a kezdeti lelkesedést. (saját példánkat tudom kiemelni: pár bejegyzés szétszórt témákban, ideig-óráig követték egymás a posztok)

Milyen típusú blogunk legyen?

A blogolás sok lehetőséget rejt magában csak abból kiindulva, hogy szöveges, képes vagy videó, esetleg ezek kombinációjaként kerül ki új tartalom. Hogy milyen típusú blogot kezdjünk? Személy és cég függő. Egy kamerákat forgalmazó cég esetében javallott a videó és képes blog minimális szöveggel, míg egy szövegíró cég a szövegírás tudományáról írjon minimális illusztrációval. Egy utazással foglalkozó cég főleg képes blogot vezessen, mert hiába írja le mit lehet látni az közel sem elég.

Hogyan érdemes megtervezni a tartalom struktúrát? Mi a jó tartalommenedzsment stratégia

Melyik terülten vagyunk szakértők? Milyen tapasztalataink vannak? Miről vannak anyagaink? Miről tudunk anyagokat készíteni? Mi érdekli a célközönségünket? Ki a célközösségünk? Milyen kulcsszavakra figyeljünk? Mi a célja a blogolásnak?

Ha ezekre a kérdésekre tudjuk a választ, akkor ki kell számolni, hogy a 200-300 bejegyzést milyen ütemben szeretnénk elkészíteni. Az ütemezést az energiaforrásunkhoz kell igazodnia. Sosem szabad túlvállalnunk magunkat. Meg kell találnunk az optimális bejegyzést hosszt és annak újra felhasználását a közösségi oldalainkon és a hírlevelünkben.

A jó tartalom ismérvei szerintem

  1. Könnyen érthető és olvasható
  2. Jól tagolt
  3. Tartalmazza a kulcsszavakat
  4.  Új információt ad az olvasónak
  5. Saját tapasztalatunkat tartalmazza
  6. Saját véleményünket közöljük
  7. Tényekre alapozunk: forrás megjelölés, ha szükséges
  8. Újra felhasználható: hírlevél, közösségi oldalon, könyv

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest