Kezdőlap 9 Marketing 9 Minden, amit tudni akartál a vírusmarketingről I.

Minden, amit tudni akartál a vírusmarketingről I.

Marketing

Mi is az a viral marketing?

A marketing világában mára már bevett kifejezéssé vált a viral marketing, azaz magyarul vírusmarketing fogalma. A téma minél alaposabb körbejárása érdekében több bejegyzéssel is jelentkezünk majd, melyeket ajánlunk mindenkinek, aki még nem ismeri a vírusmarketing eszközét vagy már hallott róla, de szeretné ismereteit felfrissíteni, bővíteni a témában. Kezdjük is egy általános áttekintéssel.

A vírusmarketing speciális nviral marketingevét az általa közvetített üzenet vírusokhoz hasonló módon történő terjedése miatt kapta. A marketingen belül pedig a gerillamarketing halmazába soroljuk.

Vírus= mert az interneten, a felhasználók közreműködésével, a fertőzésekhez hasonló módon és gyorsasággal, vírusszerűen terjed.

Marketing= mert egy olyan technikáról van szó, mely egy bizonyos üzenet, tartalom ismertté tételére törekszik.

Egy olyan újszerű, online kommunikációs formáról beszélünk, mely alkalmazása során az üzenet feladójának célja, hogy az általa előállított tartalom a felhasználók önkéntességen alapuló megosztásos tevékenysége által terjedjen és jusson el minél több fogyasztóhoz. Az üzenet feladója annak megalkotásán kívül nem tesz semmilyen lépést annak érdekében, hogy az tovább terjedjen.

A vírusmarketing esetében olyan üzenetről van szó, melynek tartalma úgymond „gondoskodik arról”, hogy önálló életre kéljen és magától terjedjen tovább. Azok a fogyasztók végzik az üzenet továbbítását, akikhez maga az üzenet szól, így az ilyen reklámok fizetett marketing tevékenység nélkül terjednek.

Régebben szöveges vagy hangüzeneteket is alkalmaztak, ma már azonban a vizualitásé a dominancia. A marketingesek ezért a hatékony meggyőzés érdekében általában valamilyen multimédia eszközt, képet vagy videót használnak a leggyakrabban. A virális üzenetek rövidek, de mindenképpen érdekesek, figyelemfelkeltőek, gyakran polgárpukkasztóak, megdöbbentőek és rendszerint valamilyen csattanóval végződnek. A marketingesek jól megfontolt szándéka szerint, többnyire nehezen állapítható meg róluk, hogy valójában reklámról van szó.

Az internetnek, a közösségi hálózatoknak köszönhetően hívják fel a figyelmet bizonyos termékekre, szolgáltatásokra, éppen ezért hatásuk erősebb, terjedési sebességük pedig jóval gyorsabb mint például egy klasszikus tv reklámé. A hagyományos reklámtevékenységhez képest rendkívül költségkímélő eszköz, rafinált és kimondottan hatékony módszer a 21. század marketingesei számára.exploding whale

A világ legelső vírusvideója az 1970-ben, az USA-ban, Oregon államban készült „The Exploding Whale” címet viseli. A videót egy tv stáb rögzítette. Azt dokumentálták, ahogy egy hatalmas, partra vetődött, a kiszáradás miatt elpusztult ámbrás cet tetemét úgy tünteti el a helyi parti őrség, hogy dinamittal felrobbantja. Az akció sikeres volt, ám nem számoltak az azt követő „cet maradvány-esővel”. A videó terjedni, a videokazetták megjelenésével, 1976-ban kezdett igazán. Ekkor még az emberek kézről kézre adták egymás közt a másolt videokazettákat.

Érdemes megnézni: https://www.youtube.com/watch?v=1_t44siFyb4.

Nincs olyan garantált recept, mely maradéktalanul tartalmazná a tökéletes vírusmarketing akció leírását, de következő bejegyzésünkben összeszedjük azokat a kulcsfontosságú tényezőket, melyek meghatározhatják egy igazi víruskampány sikerét.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

  • Vevő vásárlásVevő vásárlás
    Kategória: Hirdetések
    A legtöbben nem a vevők érdekeit nézik, hanem egyszerűen csak el akarnak adni, ami igazából a legrosszabb technika. Mielőtt eladhatnánk meg kell
  • Kríziskommunikáció ízelítőKríziskommunikáció ízelítő
    Kategória: Marketing
    Tanács János és Zemplén Gábor Coombs definíciójára hivatkoznak a válsághelyzet megjelölésére: Olyan váratlan, negatív, elsöprő erejű eseménynek vagy
  • Mikor posztoljak? - közösségi médiaMikor posztoljak a közösségi média felületeimen?
    Kategória: Közösségi média
    Ha a marketingben minden tervezhető és betartható lenne, akkor a Mikor posztoljak? kérdésre is lenne egy képlet, amit betartva a legoptimálisabb időpontban oszthatjuk meg a friss tartalmainkat. DE nincs általános igazság, még a 42 sem ad választ erre. Mit lehet, akkor tenni? Tesztelni, elemezni és posztolni. A három lépésből az utolsó a legfontosabb, mert ha csak gondolkodik rajta az ember, akkor biztosan nem fog egyről a kettőre lépni.

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest