Mobilmarketing SMS-ek nélkül

A 2000-es évek elején létrejött marketingcikkek nagy része azt javasolja, hogy a felhasználókat bombázzuk SMS-ekkel, hiszen az elérés és a siker páratlan. Az elérés reális cél, a siker kételkedésre ad okot. Ma már nem bízunk az SMS-ekben, és szokatlannak tartjuk az üzenetküldést, és nem hiszünk az üzenetként kapott kuponoknak.

Felejtsük el őket!

A mobilmarketing 2016-ban ismét csúcsformájában volt az okostelefonok újbóli felemelkedésének köszönhetően. A mai készülékek pont annyira közel állnak a szívünkhöz, mint amennyire távol. Sokkal könnyebben cseréljük le őket, ugyanakkor sokkal könnyedebben tárolunk rajta személyes dolgokat, és Facebook-kijelentkezés elmaradásával a hackerek elé tárjuk az életünket. Ezért fontos marketing szempontból is: mindig a kezünkben van, mindig használatra kész és használjuk is – lokációtól függetlenül. Ezzel együtt tökéletes megoldás arra, hogy vevőinket megtartsuk, hiszen mindig mindenhol velünk van, a villamosra vagy a buszra várva is a leggyakoribb cselekvés a böngészés. Fontos, hogy a célközönségre hangoljuk a mobilmarketinges üzeneteket: rövid, tömör, ám látványos legyen. Így alkalmazkodunk a rohanó életmódhoz, a rohanó fogyasztói szokásokhoz, senkinek sem igénye, hogy hosszú, unalmas és idegesítő reklámokkal bombázzák. Előnye továbbá, hogy interaktivitásra ösztönöz, személyre szabottan közvetlen kapcsolatot teremthet az ügyfél és a hirdető között, gondoljunk csak az előbb említett földrajzi helyzet könnyű beazonosítására. Ugyanúgy létezik a mobil keresőmarketing és a felugró mobilhirdetések, mint ahogy a számítógépen is – csak itt kisebb számban. Kedvenc mobilmarketing eszközeim a QR kód és a mobilapplikációk. A QR kód használata optimális megoldás a jegyek leolvasására – akár buszjegyről, akár színházjegyről van szó – mennyivel szimpatikusabb egy cég, ha nem túl macerás a jegyvásárlás! Az applikációs megoldás pedig a felhasználónak és a cégnek is praktikus. Az applikációk számos példánya hasznos – mint például az Ikea lakberendezős appja, vagy akár a BKV Futár és társai. Összefoglalva tehát elmondhatjuk, hogy miért érdemes használnunk:

  1. Interaktivitást tesz lehetővé – magasabb izgalomfaktor.
  2. Sokkal nagyobb elérést tesz lehetővé – több a mobiltelefon, mint a tévé vagy számítógép.
  3. Behatárolható – köszi GPS!
  4. Viszonylag olcsó.
  5. Hűségre ösztönzi a vásárlót az állandó jelenlét.

Pin It on Pinterest

Share This