Online marketing – tévhitek I.

Ahhoz, hogy online marketinggel eredményesen dolgozzunk, van néhány alapvető dolog, amit érdemes megjegyeznünk. Sokszor kiderül, hogy evidensnek vélt dolgok mégsem egyértelműek, és talán ez okozta a bukásunkat.

Az alábbiakban első körben összegyűjtöttük nektek, hogy mik ezek a „nyilvánvaló” dolgok, amik megtéveszthetik az érzékeinket:

  1. Tévhit, hogy a konkurencia nélküli termék után kapkodni fognak.

    A profit termelése ugyanis sosem indul be magától: pont az új termék az, amit nehezebb bevezetni, hiszen nem ismerik, nem keresnek rá az emberek (hiszen azt sem tudják, mit kell keresni). Ennél fogva a marketing tevékenységnek nem hogy gyengébbnek, hanem erősebbnek kell lennie, mint általában! Ez megtévesztheti minket a költségvetés készítésekor. Túl kevés tőkebefektetéssel kisebb marketingtevékenységet folytatva bukott terméket generálhatunk akaratlanul is.

  2. A jó honlap eszelősen drága is. Tévedés!

    A wordpress alapú honlapokat egyszerűen, dizájnosan bárki meg tudja oldani kis költségvetésből. A tartalomkészítéshez viszont valóban szakemberekre van szükség, ha nem értünk hozzá, ám vigyázzunk, hogy szakemberből is a jót, ne pedig a hírneves és drága személyt válasszuk! Ha blogbejegyzéssel reklámozunk, az teljesen ingyen van és akár mi is elő tudjuk állítani.

  3. Azonnali eredményeket láthatunk.

    A tévedés onnan ered, hogy tisztában vagyunk és evidensként tekintünk arra tényre, hogy az online marketing és eredménye közötti idő sokkal rövidebb a hagyományos reklámozási tevékenységétől. Ám ez nem azt jelenti, hogy azonnali. Gondoljunk bele: a vállalkozások – akármilyen jók is, az első évben nem profitálnak, csak 1-2 év elteltével produkálnak sikereket. Miért várjuk el, akkor hogy a mi marketing tevékenységünk – még ha az interneten is van – 10 perc alatt megváltsa a világot?

  4. Az online marketing a nagy vállalkozások játszótere.

    Ez nem igaz! Az online marketing tevékenység legnagyobb kihasználói a kis- és középvállalkozások. Ennek oka, hogy az interneten legkönnyebb megtalálni a réspiacot, a szűk célcsoportot, akit keresünk; így a KKV szektor előszeretettel csemegézi innen a vevőit, fogyasztóit.


WordPress sablonok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.