Kezdőlap 9 Marketing 9 Mondj egy példát a vírusmarketingre!

Mondj egy példát a vírusmarketingre!

Marketing

A vírusmarketing tényleg olyan, mint a vírus: úgy fertőz és terjed, mint névadója, és éppoly kontrollálhatatlan. Legfőbb jellemzője, hogy az interneten terjed (hol máshol), és legnagyobb előnye, hogy pénztárcabarát. A marketingesek ugyanis ennek eszközével képesek olyan reklámot létrehozni, ami „magától” kezd terjedni, azaz arra ösztönöz más felhasználókat, cégeket, reklámozókat, hogy maguk kezdjék el terjeszteni a reklámozás célja nélkül. Cserébe viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak. Vonzó, nem?

Vigyázni kell azonban, hogy a reklámüzenetet jól fogalmazzuk meg. A vírusmarketing megállíthatatlan, így egy rossz üzenet visszafordíthatatlanná válhat. Arról nem is beszélve, hogy újra és újra feléledhet, és visszatérhet a köztudatba, és lemoshatatlan nyomokat hagy maga után.

A jó vírusmarketingnek erős kreatív elemet tartalmazónak kell lennie. Lehet vicces, megrázó, tragikus, gyomorforgató, vagy akár sértő is, de mindenképpen megalapozottnak, jól eltaláltnak kell lennie, mert a gyenge koncepció, vagy akár a klasszikus reklám filmmel közös stílus a vírusmarketing kampány végét jelenti. Fontos megjegyeznünk, hogy a megosztást ösztönző Facebook nyereményjátékok nem a vírusmarketing égisze alatt futnak. Az átütő koncepció nélküli film terjedése már a kampány indítása után megáll. Az általános felfogás szerint rövidnek kell lennie, bár ez nem feltétlenül van ez így (gondoljunk például Bihari Vikire, akinek üzenetei – bár nem reklámcélokkal – hosszú posztokon és gondolatmeneteken keresztül teljesednek ki).

A vírusmarketing akkor teljesedik ki, ha eléri a „csomópontot.” Több ilyen csomópont létezik, de a célcsoport szempontjából mégis adódik egy konkrét megsztó személyiség, cég, hirdető, akinek szava megbizható, hiteles és akinek a legtöbbet tulajdonítunk.

Tudtok példát mondani sikeres vírusmarketingre?

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. 2017 legnépszerűbb tartalmai - WordPress weboldal készítés és oktatás - […] Mondj egy példát a vírusmarketingre! […]

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest