Instagram és ami mögötte van

A HVG-n olvastam egy cikket, amiben egy amerikai tanár által végzett közvéleménykutatás eredményei látszanak. Azért nem kell annyira komolyan venni, mert csak egy iskolai feladat volt, annak ellenére meglepő eredményt hozott.

Az elmúlt időszakban egyre több cikket olvasunk és még több videót nézünk azért, hogy tökélyre tudjuk fejleszteni az Instagram fiókjainkat. A múlt héten két új fiókkal léptünk ki a nagyvilágba és egy már futót menedzselünk a véleményvezér státusz felé. 

A “Mit nem szabad csinálni Instagramon?” kérdésre érkező válaszok:

  • Nem szabad egy nap megosztani: kollázsfotókat és szelfiket
  • A követőink száma mindig legyen a duplája vagy több, mint amennyit mi követünk
  • Óvatosan használjunk csak emoji-kat, 3 db / poszt
  • Szabaduljunk meg a kamuprofiloktól, akik követnek minket
  • Soha ne legyen éneklős videód
  • A profil legyen tömör és lényegre törő, semmiképpen ne osszuk meg a párkapcsolati státuszunkat
  • A Strories funkció használata tabu
  • Csak módjával a #-ekkel, maximum 2 legyen és azok is ironikusak
  • Tiltott a tükörből való fotózás
  • Csak friss fotókat lájkoljunk, a régieket felejtsük el
  • Az ételfotózás nem cool

Érdekes gyűjtemény. Ha marketinges szemmel nézzük, akkor egy új nézőponttal szembesülhettünk és érdemes lesz majd ezeket a szabályokat betartani, hogy ezt a korosztályt is nagy biztonsággal el lehessen érni.

Ha jobban belegondolok, akkor ebből a listából a következőket nem tartom be: 

  • Volt már kollázsfotó kint
  • Kamuprofilok biztos követnek, de majd szépen kitakarítok
  • #-ből 5-6 minimum van, sokszor több is
  • Volt már kint pár ételfotó, pár :( 
  • Régebbi fotókat is szoktam lájkolni