Linképítés pro és kontra a cím, de már most tudom, hogy csak előnyökről írok, valamint hasznos tanácsokat osztok meg a linképítésről.

Milyen szisztéma alapján építsük az oldalunkra mutató linkeket?

Először megnézem, hogy melyik oldalakat érdemes ajánlani. A Google Analytics statisztikák segítségével szoktam választani érdemes ár látogatott oldalakat kiválasztani .

Az ajánlanivaló oldalak már megvoltak, de hogyan tovább?

Az optimalizált oldalak miatt rendelkezésre állnak a kulcsszavak, címek és leírások. Ezek segítségével a legtöbb oldalra tudom már ajánlani a linkeket. Sok esetben ez rövidnek minősül és így ki kell bővítenem egy hosszabb változatra. Ez amúgy előnyös, mert minél több szöveg tartozik egy linkhez, annál több potenciális kulcsszóra erősödhet meg az oldal.

Ajánlani kívánt oldalak pipa, ajánlói szövegek pipa

Már csak az oldalt kell megtalálni, ahova ajánlani szeretnénk. Szerencsére rutinos linkajánlónak számítok, így már kialakult szokásoknak köszönhetően haladok. Ez abban nyilvánul meg, hogy van egy adatbázisom a megfelelő linkgyűjteményekről és azok értékéről, valamint az elfogadási hajlandóságról. Természetesen többet ér egy link, ha minőségi helyen van, mint egy átlagos helyen, ezért mindig ezekkel kezdem.

Milyen helyekre ajánljuk oldalainkat?

Vannak jó, átlagos és bannolt helyek. A 3 kategóriát úgy határoztam meg, hogy jól elválaszthatók legyenek. Bannolt helyek, amik nemhogy nem segítenek, hanem rontják is az oldalunk értékét. Rengeteg jel mutatja, hogy ha egy oldal ide van sorolva:

  1. Goolge PR-je alacsony
  2. a megjelenése igénytelen vagy nem tükrözi a jelenlegi trendeket
  3. karakterkódolási hibák
  4. látszik rajta, hogy keveset foglalkoznak az oldallal (egyszeri kialakítás után magára hagyták)
  5. sok hibaüzenetet dob
  6. sok a törött link
  7. hirdetésekkel túlzsúfolt
  8. a sort végtelenségig folytathatnám kisebb-nagyobb hibákkal

A lényeg, hogy a megjelenés alapján már könnyebb eldönteni, hogy megfelelő-e az oldalunk számára a linkgyűjtemény vagy sem. Természetesen az első szempont a relevancia. Minden linkgyűjteményt kategorizálnak így könnyítik meg a munkánkat.

Hogyan is épül fel egy sikeres linképítési kampány?

  1. kiválasztjuk a tartalmi oldalakat, amit ajánlani szeretnénk
  2. elkészítjük a megfelelő ajánló szövegeket
  3. kiválasztjuk a megfelelő linkgyűjteményt
  4. a releváns oldalakra ajánljuk oldalunkat

Milyen rendszerességgel ajánljuk oldalainkat?

Mindenképpen fontos a rendszeresség. Az első időben mindenhova ajánljuk oldalainkat, főleg főoldalunkat (ez akkor fontos, ha a látogatóink általában arra az oldalra érkeznek be, de többnyire elkerülik azt így nem feltétlen érdemes mindenkinek a főoldalt ajánlania). Ilyen esetben a jól megválasztott tartalmi oldalakra kell összpontosítani.

Sok helyre nem csak weboldalakat, hanem közösségi siteokat is lehet ajánlani. Számomra fontos ez, mert általában a készített oldalakhoz Facebook oldalt is kérnek a megrendelők. Így két legyet üthetek egy csapásra. Sok esetben a Facebook oldalnak nem is kell teljesen relevánsnak lennie, így több helyre is kikerülhet.

Mit javaslok?

50-100 sikeres linkajánlás már megteremheti az alapot egy sikeres vállalkozáshoz. Továbbá 2-3-4 PR-os oldalak mindenképpen sokat dobhatnak oldalunk értékén. DE ismeretlen, 0ás vagy 1es PRes linkgyűjtemények esetén sem kell aggódnunk.

Mit csináljunk alapozás után?

Folytassuk napi rendszerességgel a munkátmondjuk kezdjük napi 3-5 linkkel, de ezt már mindenki belátására bízom. Én úgy szoktam ezt megoldani, hogy tartom magam a napi 3-5höz a listám szerint. Sok esetben a böngészés közben olyan oldalra tévedek, amelyik kapcsolatos valamelyik munkámmal, akkor oda is ajánlom. Így lehet, hogy nem 3-5, hanem napi 10-15 ajánlást is teszek. Ezt mindenkinek saját magához kell igazítania.