A napokban kezdtem el futtatni az első saját kampányomat. Fokozatosan építgettem az egyes összetevőket. Hallottam egy nagyon okos tanácsot: ne akarj tökéleteset, mert mire minden apróság a helyére kerül, addigra az egész kampány értelmét veszti. Ez kiegészíti egy másik gondolat: inkább legyen kész félig, de csináld, induljon a kampány – minden perc aranyat ér. Plusz volt még egy tényező: ha nem kezdesz bele, nem kezded kicsiben, akkor egyszerűen sehogy se fogod elkezdeni, mert egyszerűen várni fogod a sült galambot.Én, ha jól számolom akkor 2,5-3 hónapig meresztettem az ülepem és nem csináltam semmit. Nem álltam neki, mert a tökéletes időt vártam, azt az időpontot amivel mindenki takarózik. Azt a tökéletes futurisztikus pillanatot, amikor a bolygók megfelelően állnak, az időjárás kedvező – se túl meleg, se túl hideg, amikor nem zavar meg egy sorozat vagy program sem. Na ez az a pont, amit a lusta emberek várnak.

A lelkes és tenni vágyó vállalkozók nem is ismernek, mert nincs ilyen.

Egy vállalkozó mondhatni nekivág. Nekivág, de ésszel – elemez, felmér, konkurenciát elemez, képzi magát és a csapatát (ha van neki). Sodródik az árral, ha egyszerre elindította a ladikot, de közben sem felejti el, hogy elemeznie kell és képezni magát. Folyamatos körforgás: elemez, tervez, megvalósít, közben képzi magát és fokozatosan optimalizálja a megvalósítást.

Ennyi rizsa elegendő is. Most leírom, hogy nekem mi képezi a kampányom magját:

  1. Sales oldal: http://wordpressweboldal.hu/
  2. A céges közösségi oldalak kampányhoz alakítása és rendszeres posztolás:
    https://www.facebook.com/PurpleOnlineMediaKft
    https://twitter.com/POnlineMedia
    https://plus.google.com/u/0/b/113115093512977702472/113115093512977702472/posts
    http://www.linkedin.com/company/purple-online-media-kft
    http://www.felsofokon.hu/blog/purple-online-media-korlatolt-felelossegu-tarsasag
  3. Google AdWords hirdetések: 2 kampány, 3 hirdetési csoport, 250 kulcsszó, rendszeres nyomon követés, konverzió követés
  4. Hírlevél kampány: feliratkozókat szakmai tartalommal látom el, valamint az aktuális kampánynak megfelelő kuponkóddal. Biztosítja a hosszútávú kapcsolatot a potenciális ügyfelekkel.
  5. Keresőoptimalizálás: linképítés, weboldal optimalizációz, képek és tartalom keresőbarát átalakítása, kulcsszavak kiválasztása és használata.
  6. Online marketing és pszichológia: a szövegírás fontos része a kampánynak. Ha nem tudja cselekvésre buzdítani a potenciális vásárlót, akkor az egész kezdeményezés semmit sem ért.
  7. Tanulás: Wolf Gábor és Erdélyi Norbert publikus anyagainak tanulmányozása, trendek követése, külföldi oldal olvasása, guruk követése a közösségi térben
  8. Folyamatos kontroll: szövegek aktualizálása, új bejegyzések írása, hirdetési költségek minimalizálása konverziók számának maximalizálása, meglévő technikák felhasználása. Minimalizálni kell a befektetett időt és energiát és maximalizálni a megtérülést. Ez csak akkor lehetséges, ha a kialakított rendszer működőképes és továbbfejleszthető, valamint valamennyire öngerjesztő is – önreklámozás.