Tartalommenedzsment

Az online értékesítése, online marketing egyik eszköze a minőségi és mennyiségi tartalom kialakítás. Sok cég esetében a tartalom készítéséhez nem adottak a feltételek. Vagy a szakmai tudás vagy az írói véna hiányzik, de ettől függetlenül új tartalomra szükség van.

Jelenlegi tudásom szerinte a megfelelő témaválasztással kezdődik a tartalommenedzsment folyamata

A téma meghatározásakor sok tényezőt kell figyelembe venni: célcsoport, szakmai tudás, téma aktualitása, téma újító jellege stb. Ezek meghatározásával ki lehet jelölni egy megfelelő tartalom struktúrát.

A téma után a minőség és mennyiség számít

A legtöbb szakértő véleménye megegyezik a mennyiséggel kapcsolatban: 200-300 bejegyzés megírása után a weboldal képes konstans látogatottságot generálni. Ezt a tény egészítik ki a minőségi meghatározás. Bejegyzésnek csak olyan tartalmakat tekintünk, amelyek saját hozzáadott értékkel rendelkeznek. Tehát egy hangtatos címmel beágyazott YouTube videó nem bejegyzés, ameddig legalább egy saját gondolatot nem fűztünk hozzá és ez a gondoltak valakinek a számára nem biztosít új információt.

Ki írja a bejegyzéseket? Ki a tartalommenedzsment mozgatórugója?

Két fő irány látok: saját és bér tartalom. Egy kkv esetén viszont nagyon nehéz az utóbbit megvalósítani, mert szakmai oldalt nehéz átadni egy bloggernek. Saját tartalom készítésekor viszont az időhiány vetheti vissza a kezdeti lelkesedést. (saját példánkat tudom kiemelni: pár bejegyzés szétszórt témákban, ideig-óráig követték egymás a posztok)

Milyen típusú blogunk legyen?

A blogolás sok lehetőséget rejt magában csak abból kiindulva, hogy szöveges, képes vagy videó, esetleg ezek kombinációjaként kerül ki új tartalom. Hogy milyen típusú blogot kezdjünk? Személy és cég függő. Egy kamerákat forgalmazó cég esetében javallott a videó és képes blog minimális szöveggel, míg egy szövegíró cég a szövegírás tudományáról írjon minimális illusztrációval. Egy utazással foglalkozó cég főleg képes blogot vezessen, mert hiába írja le mit lehet látni az közel sem elég.

Hogyan érdemes megtervezni a tartalom struktúrát? Mi a jó tartalommenedzsment stratégia

Melyik terülten vagyunk szakértők? Milyen tapasztalataink vannak? Miről vannak anyagaink? Miről tudunk anyagokat készíteni? Mi érdekli a célközönségünket? Ki a célközösségünk? Milyen kulcsszavakra figyeljünk? Mi a célja a blogolásnak?

Ha ezekre a kérdésekre tudjuk a választ, akkor ki kell számolni, hogy a 200-300 bejegyzést milyen ütemben szeretnénk elkészíteni. Az ütemezést az energiaforrásunkhoz kell igazodnia. Sosem szabad túlvállalnunk magunkat. Meg kell találnunk az optimális bejegyzést hosszt és annak újra felhasználását a közösségi oldalainkon és a hírlevelünkben.

A jó tartalom ismérvei szerintem

  1. Könnyen érthető és olvasható
  2. Jól tagolt
  3. Tartalmazza a kulcsszavakat
  4.  Új információt ad az olvasónak
  5. Saját tapasztalatunkat tartalmazza
  6. Saját véleményünket közöljük
  7. Tényekre alapozunk: forrás megjelölés, ha szükséges
  8. Újra felhasználható: hírlevél, közösségi oldalon, könyv

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.