Az év elején a nagy tanulási és fejlődési láz közben a spórolás is a szemem elé került, így vettem egy anyagot Fa Kingától, amit el sem olvastam, hanem egyből anyukámnak továbbadtam. Rájöttem, hogy nem szeretek magamtól semmit megvonni, inkább megteremtem magamnak a lehetőséget, hogy ne kelljen néznem mire költök.Az anyagot és a hozzá tartozó szolgáltatásokat magas szintűnek tartom, de a spóroláshoz fűződő kapcsolatom megváltozásával nem illeszkedik a hosszútávú terveim közé. Természetesen nem azt mondom, hogy nyakló nélkül költöm a pénzt, mert egy alapvető pénzügyi gondolkodással rendelkezem, ami nem engedi, hogy csődbe juttassam magam.

Tudatosan építem a pénzügyeimet: többet keressek, mint amennyire szükségem van :) Ha valamire szükségem van és nincs rá jelenleg keretem, akkor többet fogok keresni – új munka, új projekt, új kampány – bármilyen megoldással, de növelem a bevételeket. Vállalkozóként, úgyis feladat a növekedés, fejlődés és stratégia szerinti működés.

Azt aláírom, hogy a spórolást is be kellene építenem, de annyira hiúnak tartom magam, hogy a céljaimat úgyis el tudom érni, ha ezt a feladatot még nem priorizáltam előre. Hosszútávon majd kiszervezem ezt a feladatot céges és magánemberi szinten, hogy Wolf Gáborhoz hasonlóan én is csak azzal tudjak foglalkozni, amely előrevisz.

Hogyan fogok több pénzre szert tenni?

  1. Ingyenes hírlevélkapány(ok) segítségével feliratkozók gyűjtése
  2. A feliratkozók számára speciális ajánlatok (kedvezmények, egyik szolgáltatás ára beszámít a másikba)
    1. Fizetős csali
    2. Oktatóanyagok: videók, pdf-ek, nyomtatott kiadványok
    3. Webfejlesztés: bemutatkozó honlaptól webáruházig bezárólag minden
    4. Marketing kampányok: tervezése, kivitelezése és üzemeltetése
  3. Régi ügyfelek reaktiválása
    1. Igényfelmérés
    2. Személyre szabott ajánlatok
    3. Figyelemfelkeltő hírlevél tudásanyag
  4. Elégedett ügyfelek, feliratkozók kezelése
    1. Folyamatos közösségi kommunikáció: FB oldal és csoport
    2. Rendszeres kapcsolattartás: telefonon, skypeon, személyes találkozók – meetupok szervezése
  5. Hirdetési kampányok egy kiválasztott termékre vagy szolgáltatásra
    1. Facebook és remarketing kampány
    2. Goolge AdWords és remarketing kampány
    3. Partner oldalak felkeresése
    4. Viszonteladói program
  6. Speciális tudásanyag gyártás
    1. Projekt specifikus tartalmak könyv formába való kiadása
    2. YouTube csatorna kialakítása
    3. Videó tananyag
  7. Egyéb ötletek
    1. Mobil alkalmazások: iOS, android

A tervezési fázis lezárult. A folyamatok elindultak – kiszervezés, automatizálás, megvalósítás. A bevételek folyamatosan növekednek, az igényeimhez mérten megfelelően. Ha ilyen tempóban sikerült növekednem, akkor elégedett lehetek. Természetesen főállás mellett ezek a feladatok szűkös időkerettel rendelkeznek, így időbeli lefolyások bizonytalan.