A legtöbb kisvállalkozás esetében a legnagyobb dilemma az, hogy milyen felületeken jelenjenek meg és ott mennyi tartalmat generáljanak, mekkora összeget költsenek.

Pár tényt leszögeznék:

  1. A szimpla jelenlét is többet ér, mint ha jelen se lennénk
  2. A kis cégeknek nincs akkora marketing büdzséjük, mint a nagy cégeknek, ezért nem velük kell versenyezni, hanem kreatívan felhasználni a felületeket és az erőforrásokat.
  3. Nem szabad minden felületen ugyanazokat a tartalmakat megjeleníteni (ha automatikus be tudod állítani, akkor viszont az 1. pontban leírt igazságot kell szem előtt tartani) pl. FB oldal tartalmait automatikusan megjeleníteni Twitteren vagy a blogger.com bejegyzéseit G+ oldalon vagy profilon
  4. Legyen egységes arculat
  5. Legyen egyszerű az üzenet, mert az egy üres oldal esetén is sikeres lehet

Közösségi oldalak

  1. Facebook: az organikus elérések csökkenésével hirdetések nélkül céges oldal létrehozása kevés konverziót eredményez (1. pont miatt viszont mindenképpen szükség van rá)
  2. Youtube: ha van videós tartalmad és rendszeresen is tudsz újabbakkal jelentkezni, akkor mindenképpen érdemes saját csatornát létrehozni (Google termék, így a találati listákon is jó helyezéseket érhet el)
  3. Twitter: Magyarországon nincs a top közösségi oldalak között, külföldi terjeszkedés esetén viszont célszerű használni
  4. Google+: minden Google Accounttal rendelkező felhasználó fent van, de nincs nagy aktivitás. Szakmai csoportok viszont aktívak, így ott van keresni való (Google termék, így a találati listákon is jó helyezéseket érhet el)
  5. Pinterest: főleg a nőket célzó közösségi szájt, amelyeken képeket lehet megjeleníteni úgy, mint egy parafatáblán. Olyan vállalkozások számára ajánlott, amelyek saját képekkel tudják megtölteni a Pinterest oldalukat.
  6. LinkedIn: A “szakmai Facebook” – szakmai csoportok, céges oldalak, hirdetések, profilok, állásajánlatok. Ha a szakmához szólsz mindenképpen jelenj meg és építsd a cégedet.

Weboldal

  1. Egyedi fejlesztésű: költséges első befektetés, de pont olyan lesz, mint amilyet megálmodtál, igaz az ára is akkora lesz, mint a legrosszabb rémálmod. Ha olyan oldalra van szükséged, amelyik annyira speciális, hogy nem tudod más keretrendszerrel megoldani.
  2. Ingyenes weboldal szerkesztők: kerüld el messze, mert a saját domain és tárhely évi 5.000 Ft + ÁFA környékén már található. Nem lesz hátrányod a többi oldal miatt vagy éppen a szolgáltató miatt. Igaz a szerkesztőfelület segítségével könnyedén készíthetsz átlagos oldalakat-
  3. Blog szolgáltatók: akkor válaszd ezeket, ha hobbiból blogolsz vagy célod van vele. Cél lehet a magyar piacon a cafeblog.hu vagy az index2.hu főoldalára kerülni és így elérni nagyobb látogatottságot. Hobbiból tényleg mindegy, hogy mit választasz, mert szinte csak a kezelőfelület más. Blogger.com, blog.hu, wordpress.com stb. (itt is érdemes a Google termékeit választani, mert azokat előrébb sorolja a találati listákon)
  4. CMS (Content Management System) alapú: Drupal, WordPress, Joomla – csak említés az összes tartalom kezelő rendszerből, de ezek a legelterjedtebbek. Ha erre adod a fejed, akkor rendelkezz megfelelő szakértővel, legyen meg, hogy mit akarsz és alakítsd olyanná a weboldalt. Kötött rendszerekről van szó, de a bővítmény listájuk miatt szinte bármit meg lehet velük oldani. Lásd: WebShop, LMS, Sales oldal, portál, blog

WebShop

Ha szolgáltatásod vagy terméked van, akkor mindenképpen szükséges WebShop modullal rendelkezned.

  1. WebShop bérlés: keretrendszer bérlése, alap funkcióktól az extra igényekig. A már lefejlesztett elemekből lehet összerakni a kívánt rendszert. Az üzemeltetés és a fejlesztések benne vannak a bérleti díjban. Sok esetben rugalmatlanok az igényekkel szemben, de mellette nagyon megkönnyítik az üzemeltetést.
  2. Saját fejlesztésű: csak akkor érdemes, ha olyan funkcióra van szükség, amely bérlehető rendszerekben nincs vagy bővítményekkel nem adható hozzá a
  3. CMS rendszerhez adható: például WordPresshez a WooCommerce bővítmény, amely minden funkcióval rendelkezik – bővíthető fizetős alkalmazásokkal is, hogy még jobban ki tudja szolgálni az igényeket. Hasonló módon működik, mint a bérlés, mert itt is kötött a felhasználási mód

LMS (Learning Management System)

Online oktatási rendszerek segítségével a cégen belüli oktatást, az ügyfelek képzését és a hallgatók igényeit is ki lehet elégíteni. Az online tananyagok előnye, hogy nincs időhöz és helyhez kötve. Ajánlott az oktatással foglalkozó vállalkozásoknak és akik oktatást igénylő szolgáltatást nyújtanak.