SEO, SEO, SEO… Ez folyik a csapból is, erről beszélgetnek az ismerőseink a buszon, és az online marketinges haverok is keresőoptimalizálnak. Informatikus szakszónak hangzik, mégis a médiások kérkednek vele. A keresőmotorok szó is nagyzolóan hangzik, pedig kapásból bárki fel tudna sorolni ilyeneket: Google, Yahoo, Bing. Korábban összefoglaltuk, hogy az online marketingben minden egyes lépés számít: a mennyiség, a tartalom, a targetálás és a keresőoptimalizálás. Amikor a kész, tökéletes küllemű a honlapunk, ám mellette állunk vállvonogatva, hogy mégis miért nem látogatják, akkor jusson eszünk három betű: SEO.

A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás ugyanis arról szól, hogy a keresőmotorok minél egyszerűbben ráleljenek a honlapunkra. Olykor elég néhány módosítás, és a Google feljebb dob a listán. Akkor a legkönnyebb elérni a célcsoportot, ha a Google első három találatában szerepel, ehhez pedig a megfelelő kulcsszavakra kell optimalizálni a weblapunkat. De miért csak három? Gondoljunk bele! Mi sem nyitunk meg egyszerre háromnál több oldalt a Google-ból! Ha nem vagyunk benne az első 10-ben, az szinte olyan, mintha nem is léteznénk.

Magyarország 95%-a a Google-t használja keresésre, így a hazai cégek is a Google-ra való optimalizálással foglalkoznak. A Google olyan algoritmus alapján dolgozik, mely a felhasználók számára legértékesebb tartalmakat szűri ki. Ez több mint 200 tényező alapján történik, aminek része az eddig leírtak, de még a rá mutató hivatkozások is. Ezen a felületen SEO-zni a legköltséghatékonyabb, és emellett még valóban megsokszorozza a látogatottságot oly módon, hogy a valódi célközönséget vonzza be.

Továbbá a Google felsőbb találatait hitelesnek és megbízhatónak tartják, és hosszú távon segíthet megvetni a lábát az emberek fejében. Ne feledjük! A SEO nélküli honlapkészítés nem egyszerűen jobbá teszi az életünket (és persze a cégünket!), hanem megment minket a csődtől is. A nem megfelelő eszközökkel akár végleg elveszthetjük a cégünket. Szóval Google-ra fel!