Ötleteljünk!

A social media világában szinte mindent megtehetünk, ezért is fordulhat elő, hogy felelőtlenül használjuk. A célközönség elérése könnyebb és egyszerűbb mint valaha, így tanácsos okosan kihasználni. Gondoljuk át, hogy mi szükséges egy jó Facebook- vagy Twitter poszthoz!

icon-1319606_640

  • A felhasználók nagyrésze mobiltelefonról használja az oldalakat, és ez az évek során csak nőni fog. Ezért nem elég, ha számítógépről létrehozzuk a posztot, szükséges lecsekkolni, mit látnak mások. Kép nélkül nem csak az üzenőfalon, hanem a saját idővonalankon is jelentéktelenné válik, ezért használjunk feltűnő, színes képeket! A helyes képméret 800×600.

Csak a lényeget…

  • Ne húzzuk az időt a posztok méretével! A túl hosszú posztok megemészthetetlenek, nem olvassa senki végig. Ezért igyekezzünk lényegre törően, világosan, relevánsan, ám pozitív hangnemben írni. Ha a honlapunk népszerűsítésére is törekszünk, akkor rövidített linkkel irányítsuk az olvasókat a honlapon lévő cikkre, ami azért is hasznos, mert mérhető vele, hogy hányan kattintottak az oldalon lévő cikkre. Így a Facebookra elég egy figyelemfelkeltő, rövidített kivonat is.

Aktualitás és időszerűség..

  • Reagáljunk az aktuális eseményekre! Ha az oldalunk nem szigorúan tartalomspecifikus, vagy összhangba tudjuk hozni az aktuális eseményekkel, akkor azonnal aktivizáljuk magunkat. Történjék bármi, arról juttassuk eszünkbe magunkat!
  • A célközönségek nagyrésze 11-től 20 óráig elérhető, ám ez nem azt jelenti, hogy este 8-kor kell kilőnünk egy posztot. A posztok nagy részét dél és 15 óra között érdemes fellőni, így egész nap a tartalomfolyamban maradhat. Ez nem törvényszerű, ha a pacsirták a célközönségünk, akkor a releváns időtartam a reggel 5-6-7 óra, és bátran használjuk hozzá az időzítés gombot, ha mi éjszakai baglyoknak valljuk magunkat.

Szentimentalizmus a virtalitással…

  • Reklámkészítésnél két eset adódhat: az értelemre vagy az érzelemre apellálnak a készítők. Ez itt sincs másképp, de az online marketingben nagyon sikered lehet, ha bármilyen érzelemmel hódítasz. Az emóció lehet szentimentális is, de humoros is, akár vitakeltő, de semmiképp sem dühítő, vagy negatív hangulatot keltő. Amihez valaki kötődni kezd, nagyobb valószínűséggel meg is osztja és juttatja el a további érdeklődőknek. Jellemző tünet a viralitás Egy megosztást követi a többi, egyik komment a másik után jön, és ennek első helyezéséréért kapkodnak a felhasználók. Még szívmelengetőbb történet, ha az egyik „rajongónk” hozzánk kapcsolódó fotóját, vagy tőlünk való bejelentkezését osztjuk meg! Ezt hívják remek PR-nak, hiszen közelebb hozzuk magunkat másokhoz, megszerettetjük cégünket/oldalunkat/termékünket.

Csak semmi hashtag!

  • A Facebook nem az új Instagram! Kimutatások bizonyítják, hogy a Facebook hashtagek kudarcot vallottak, és nem használhatóak az eredeti célnak megfelelően, azaz hogy jobban terjedjenek. Az eredmények az ellenkezőjét bizonyítják, a hashtagelés kisebb kötődést alakít ki, nagyobb eséllyel kerül elrejtésre.
  • Akármennyire is annak tűnik, nyereményjátékot csinálni még mindig lehet menő. Akár egy eseményhez történő posztolási verseny, vagy megosztás, de ha nem a hagyományos megosztás-lájk kombóval próbálkozunk, hanem bármi kreatívval – mondjuk mémversennyel, akkor ezzel is bombasikert érhetünk el!

Láthatjuk, hogy végtelen szabályt, ötletet lehet felsorolni a Social Media-társadalom kialakítására, izgalmasabbá tételére. A kutatások száma folyamatosan nő, így napról napra okosodunk!