A felugró ablakok, azaz a pop-up hirdetések a laikusok számára legtöbbször vírusnak tűnnek. A hiedelemben van igazság, hiszen sokszor tartalmaznak kártevőket, azonban nagyrészük csak azért jön létre, hogy továbbítson valamilyen weboldalra vagy feliratkoztasson hírlevélre; azaz céljuk a hirdetés. Ezek olyan JavaScript alapú háttérszoftverek, amelyek valamely programra vannak építve – legtöbbször a böngészőkre -, és kéretlenül indítják el az átirányítást. Számtalan tiltóprogram készült már rájuk, hiszen gyakran idegesítőek és érdektelenek.

Marketing szempontból…

…ma már a felugró ablakok használhatatlanok és fölöslegesek, hiszen a felhasználók 99%-a nem kattint rá, sőt vírusként idegenkedik tőle, és azonnal becsukja az ablakot, majd szűrőprogramot helyez el a számítógépén. Másfelől, ha a keresőoptimálás szempontjából fontos kulcsszavakat tartalmaz a felugró ablak, akkor a JavaScript alapú megoldást a böngésző nem tudja feldolgozni, így nem tudja használni a kulcsszavakat sem. Csak akkor működik a SEO, ha direkt linkeket helyezünk el a tartalomban, így adunk a keresőnek meg van adva, mi alapján induljon el.  Tehát marketing szempontból csődöt jelent.

 

Mégis itt vannak. Hogyan kerüljük el őket?

A felhasználók mégis nap mint nap találkoznak velük, ma is élő hirdetési forma. A terjesztési módszer neve bundling, amivel szakemberek foglalkoznak: reklámprogramokat mellékelnek szoftvereikhez. A fertőzést úgy lehet leginkább kikerülni, ha elolvassuk a telepítés előtt az adatkezelési nyilatkozatot és a felhasználási feltételeket – ez az a rész, amit legtöbbször át szoktunk ugrani. Ha ebben harmadik félről is szó esik, akkor az nagy eséllyel egy adware hirdetés, azaz pop-up. Olvassuk el mindig a kipipálós részeket is: sokszor átugorva ezt, jóváhagyjuk, hogy megváltoztassák a kezdőlapunkat vagy bővítményeket, eszköztárakat módosítanak, engedélyezzenek.

Stop Popups Indicating Warning Sign And Restriction

És a pop-up layer.

Azonban ez mit sem ér az új pop-up layerekkel szemben! A pop-upok új fajtája html alapú, és kevésbé láthatatlan a Google számára, mint a felugró ablakok. A layereket nem szűrik ki a tiltóprogramok, de cserébe sokkal kevésbé bosszantóak és sokkal designosabbak. Marketing szempontból fontos megemlíteni, hogy sokkal nagyobb fokú interaktivitást biztosítanak, így sokkal kevésbé idegenek a mai felhasználók számára.

Kíváncsi vagyok, hogy a sorsa mennyire fog hasonlítani elődjéhez!