Valószínűleg már Te is hallottál róla – csak nem ezen a néven. De az szinte biztos, hogy találkoztál PPC marketingstratégiát alkalmazó linkkel. A PPC a Pay-per-click rövidítése, mely a fizetett linkek elnevezését takarja. A hirdetésedért a kattintásonként kell fizetni – tehát csak a tényleges teljesítmény kerül számlázásra, a hirdetésed sikeressége a valós függvény. A kattintások ára kulcsszavaktól függően eltérő lehet. Egy gyakori, népszerű kulcsszó drágább lehet – akár 300 Ft is, mint egy ritkán keresett szó, amely csak néhány forintunkba kerülhet, ám kevésbé hatékony. Sokan meggondolatlanul a kereső első helyére licitálnak, de ha jobban belegondolunk, mi sem szoktunk az első kiadott fizetett hirdetésre rákattintani – mint ahogyan az első cipőt sem vesszük meg, amit meglátunk. A módszer nem csak a honlapunk növelésére alkalmas, hanem akár piackutatásra is: felmérhető a célcsoport igénye.

Íme a módszer 5 előnye:

  1. Gyors! A PPC hirdetések licitálás után hamar felkerülnek a Google vagy a Yahoo találatok első helyeire.
  2. Nagyobb elérés. Forgalmat generál a honlapunkon, bővül az online láthatóság és vezető hirdetővé lépteti elő honlapunkat.
  3. Erős targetálás – a kulcsszavaknak köszönhetően koncentráltabb a célcsoport elérése, így tulajdonképpen a forgalom minősége is javul.
  4. Tesztelés. Megvizsgálhatjuk, hogy az alacsony kockázatú kulcsszavakat érdemes-e egyáltalán kampányunkban használni.
  5. Maximalizálja a marketingbefektetést, hiszen csak a kattintások után fizetünk. Az adwords-ökkel könnyebb átlátni a költségeket és a konverziót, az adatok pontosak és helyesek.

De!

Ez nem azt jelenti, hogy az adwords hirdetéseket nem lehet elrontani. Ahhoz, hogy ezt is jól csináld, érdemes kitapasztalnod és kitanulnod, hogy mely szavak hatékonyak a hirdetésben és melyek nem, illetve hogy hogyan kell megfogalmazni jól egy 35 karakteres hirdetést (ennyi most az adwords). Fontos szem előtt tartanod, hogy mely az ideális pozíció számodra a hirdetések között, majd erre a pozícióra hogyan licitálj. Azonban az adwords-nek se higgyünk mindent el, hiszen gyakran egyes kulcsszavak túl vannak árazva!