Kezdőlap 9 Marketing 9 Hallottál már a gerillamarketingről?

Hallottál már a gerillamarketingről?

Marketing

A gerillamarketing közel olyan agresszív, mint ahogy hangzik. Az agresszivitás foka nem olyan mértékű, mint a direkt marketingben vagy a pop-upokban, hanem abszolút látens. Ezen jellemzője a fő tényező, és segít megérteni, miről is szól a gerillamarketing és hogyan terjed.

Engedjétek meg, hogy egy példával szemléltessem: egy csajos csoportba az egyik tag a posztjában arra kérdez rá, hogy milyen ajándékot vásároljon az évfordulójukra kedvesének. Kommentek zöme érkezik, olykor-olykor pedig felmerül egy-egy márkanév („Vehetnél XY-ont” – „Hol kapható? Szerintetek melyik a legjobb márka?”), miközben ártatlan kommentelgetésnek tűnik az online színtérben. A marketingszakemberek azonban tudják, és akár ki is szúrhatják, hogy ez marketingtevékenység. A láthatatlan hirdetéshez sok kreativitás kell, minél alacsonyabb költséggel és minél nagyobb hatékonysággal és feltűnéssel.

A gerillamarketing alapelvei:

  • Váratlan
  • Drasztikus: legyen mélyreható!
  • Egyszeri, nem ismételt, nem ismételhető
  • Olcsó, költséghatékony
  • Jó hírnév, fogyasztói előnyök: leginkább adok viszok, a fogyasztó mindig kap valamit (ha csak egy jó nevetést is), hasonló a PR funkciójához.

A gerillamarketing szóbeszéden alapul, és pillanatok alatt jut el tömegekhez. Fajtái:

  1. buzz/word of mouth, azaz szóbeszéd

Az ügynevezett véleményvezérek (mérvadó személyiségek) megnyerésével indított szóbeszéd, szájreklám. Nem csak a személyes, hanem online média is része.

  1. ambient marketing

Legtöbbször provokatív reklámozási módszer, amely kiterjed a kikerülhetetlen médiafelületekre is, amelyeket mindennap használunk. Beleolvad a reklám a környezetbe megdöbbentést keltve. Úgy vesz körül minket, hogy nem nyomja rá a mindenáron reklámozni akarás bélyegét.

  1. viral/vírus marketing

A virális az, aminek a megosztását megosztják, azaz harmadik fokon kerül megosztásra. Olyan hullám indul el ezzel, ami megállíthatatlan. Tulajdonképpen olyan fertőző, mint egy vírus. Bármely olyan technika, amely a felhasználót az üzenet továbbadására ösztönzi, ide tartozik.

  1. astroturf(ing)

Ide tartozik a fenn említett fake kommentelés is. Spontánnak és az adott helyzetet uralónak tűnik. Leginkább az interneten valósul meg. Ötletes gerillamarketing megoldások: https://www.nlcafe.hu/ezvan/20160602/zsenialis-gerilla-marketing-otletek/

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

HelloPack WordPress bővítmény csomag
HelloPack WordPress bővítmény csomag

Hírlevél feliratkozás

  1. Elsőkézből értesülhetsz új tartalmainkról
  2. Készülő Online Kurzusaink tesztelője lehetsz
  3. Tájékoztatást kapsz az új tematikus hírlevél listáinkról



Kiemelt bejegyzések

HelloWP Becsültekasszás Szerződésminták [Affiliate marketing]

A közös munka előtt el szoktam mondani a leendő ügyfélnek/partnernek, hogy a weboldal üzemeltetésnek jogi feltételek teljesüléséhez kötött (HA teljesíti, akkor nincs gond; HA nem akkor büntetésre számíthat ellenőrzéskor). Mivel a jogi ismeretem minimális, ezért ebben...

HelloPack WordPress bővítmény csomag [Affiliate marketing]

2021. márciusában kezdtem el használni a HelloPack WordPress bővítmény csomagot, pedig már egy ideje szemeztem vele, hiszen olyan pluginekhez ad hozzáférést, mint:  az összes gyári WooCommerce bővítmény; Divi, Elementor és Oxygen builder és kiegészítőik; formok;...

Pin It on Pinterest