A SEO (keresőoptimalizálás) egy sokrétű és összetett folyamat, amely magába foglalja az weboldal optimalizálását, a tartalom marketinget, kulcsszóanalízist (kulcsszó kutatást), konkurencia elemzést, közösségi oldalak optimalizálását és a sor még hosszan folytatható. Minden új ügyfelünk esetében SEO audittal kezdünk és annak eredményétől függően alakítjuk ki a stratégiát a szükséges eszközök bevonásával. (ha mi készítettük a weboldalt, akkor azt a megállapodás szerinti SEO csomagunkkal láttuk el, így nincs szükség SEO auditra)

 

SEO audit

Felmérjük az oldal aktuális állapotát és ennek ismeretében határozzuk meg a stratégiát és adunk ajánlatot. 
  1. Basic (bemutatkozó oldal)
    Bármilyen oldal esetén a fontosabb oldalak elemzése (betöltési sebesség, képek optimalizáltsága, URL struktúra, betöltést gátló scriptek, tartalmi hibák stb.) után optimalizálási ütemterv összeállítása, amely segítségével az oldal betöltési sebessége csökken, illetve felhasználóbarát oldalt kaphatunk, ha a szükséges javításokat elvégeztük.

    • elemzés és javaslattétel
    • elemzett oldal típusok: főoldal, oldal, bejegyzés
    • 3 ingyenes eszköz használata elemzéshez
  2. Optin (magazin/portál)
    Az előző csomaghoz képest itt már az összes tartalomtípus külön-külön elemezzük, amely segítségével még pontosabb képet kaphatunk. Nagyobb oldalak esetén nem csak a főoldal, bejegyzés és oldal tartalomtípusok számítanak bele az optimalizáltságba, így elengedhetetlen a teljes kép megismerése. A fizetős szoftver használata pontosabb elemzést eredményez és a folyamatos kontroll miatt nyomon követhető a változás.

    • előző csomag elemei
    • elemzett oldal típusok: kategória, címke, események
    • 1 fizetős eszköz használata az elemzéshez
  3. Full (webshop) 
    Webshop specifikus csomag révén a termékekre is kiterjed, mivel ezek a pénzkeresés alapjai. Ha ezek az oldalak nem megfelelően vannak kialakítva, akkor hiába optimalizált minden más a Google nem az elvárt oldalon jelíni meg az oldalainkat.

    • előző csomag elemei
    • elemzett oldal típusok: termék oldal
WordPress oldalak optimalizálására szakosodtunk, így elsősorban ilyen oldalak elemzését és optimalizálását vállaljuk. Ettől független több egyedi fejlesztésű vagy más CMS rendszerre (Drupal, Joomla) épülő weboldalon is dolgoztunk már.
 

A következő felsorolásban található szolgáltatásokat szoktuk ajánlani a SEO audit ismeretében:

  • Cache plugin telepítése és beállítás
    • gyorsítja az oldal betöltődését
      • csomagolja a css és js fájlokat
      • böngésző gyorsírótárazás – nem a szerverről kell letölteni a fájlokat, hanem már a felhasználó böngészője tárolja a meghatározott szabályoknak megfelelően
      • betöltést gátló kódok szűrése / optimalizálása – csak olyan kódokat futtat az oldal, amelyre szüksége van
      • CDN beállítások itt végezhetők el (ezt nem tartalmazza az ár) 
    • fizetős plugin használata esetén extra költség a plugin ára
  • CDN telepítése és beállítás
    • egy extra réteg, amely globálisan, több helyen cachel-i az oldalt, ezáltal más országokból érkező látogatók a hozzájuk legközelebb található szerverről töltik be az oldalt
      • magyar hoszting esetén a világ más tájain elhelyezett másolat tölt be
      • csökkenti a szerver terheltséget
    • fizetős CDN esetén extra költség a CDN szolgáltatás ára (általában havidíjas szolgáltatás)
  • AMP telepítése és beállítása
    • mobilbarát megjelenés, hogy a Google a mobil keresésekben is jó helyre tegye az oldalt
    • témától függően az egyes oldalak AMP verziója elkészül azonnal, DE vannak olyan esetek is, amelyeknél külön-külön kell legyártani ezeket
      • az oldal mobil nézetében sok oldalra nincs szükség, így érdemes úgy gondolni rá, mint egy alternatív, csökkentett tartalmú oldal
      • amelyikre viszont szükség van el kell készíteni (az szükséges oldalak listája alapján tudunk ajánlatot adni)
      • egyszerűsített tartalom és megjelenítés – mivel mobilon kisebbek a felületek, így kevesebb tartalmat tudnak megjeleníteni, ezért célszerű a tartalmakat így megtervezni
        • saját menü
        • saját footer
        • saját elemek
        • nagyméretű képek elhagyása
    • fizetős plugin használata esetén extra költség a plugin ára
  • képek optimalizálása (az ajánlat mértéke függ a képek számától)
    • a képek a weboldalak gyenge pontjai, ezért ezekre nagy hangsúlyt kell fektetni, mert a konkurens cégek nem foglalkoznak ezzel
    • a képek külön kereső felületen jelennek meg, így az ottani helyezések is fontosak pl. sokan árulnak ugyanolyan terméket, de ha valaki a képeknél keres és az adott oldal vízjeles képe jelenik meg elől, akkor a brand is épül. valamint nagyobb esély van rá, hogy oda fog kattintani a látogató
    • képek optimalizálása több részből tevődik össze:
      • méret optimalizálása a gyors betöltődés érdekében
      • a képek elnevezésének módosítása a rajta szereplő tartalomhoz igazítva (igaz a Google mesterséges intelligenciája képes felismerni a képen látható dolgokat, de szöveges segítséggel még pontosabb lehet)
      • a képek leírásainak megadása (minél több a releváns szöveg, annál jobbak az esélyek az előkelők helyek megszerzésére)
    • további pluginek telepítésével a képek feltöltésekor további méretcsökkenés biztosítása

Kulcsszóanalízis

A tartalommarketing legkisebb eleme a kulcsszó (vagy kifejezés, ha több elemből áll). A Google és a többi keresőalgoritmus az alapoktól ezekre építkezik és az évek során ezt bővítették kis sok egyéb paraméterrel és szolgáltatással (mesterséges intelligencia, gépi látást stb.) A feladat egyszerű: kialakítani egy alap kulcsszó készletet, amely a hosszútávú építkezést segíti = ezekre a kulcsszavakra szeretnénk eljutni a csúcsra (1. oldal, 1. hely stb.)  A folyamat időigényes és összetett, 2-3 hónap kell ahhoz, hogy az első eredmények észlelhetőek legyenek.

Folyamat:

  1. Bekérni azokat a kulcsszavakat, amelyre az ügyfél szeretne jó helyezést elérni
  2. Kiegészíteni ezt a listát további releváns kifejezésekkel (erre a listára bármilyen kapcsolódó kifejezés felkerülhet) – több száz, akár több ezer kulcsszót is tartalmazhat
  3. A kialakult listán szereplő kulcsszavak osztályozása
  4. TOP20 kifejezés kiválasztás = ezek lesznek azok a kulcsszavak, amelyekre hosszútávon az első oldalt célozzuk meg
  5. További kisegítő kifejezések meghatározása, amelyek segítik a hosszútávú célok teljesülését (ezekre fognak épülni a tartalmak, ezekre fogunk hirdetni)
  6. A meglévő kulcsszavakat folyamatosan monitorozzuk és optimalizáljuk

Tartalommarketing

Ahhoz, hogy az oldalunk jól szerepeljen a találati listákon szükséges a folyamatos és rendszeres tartalomírás. Az előző pontban meghatározott kulcsszavak segítségével felállított stratégiát betartva bejegyzésről-bejegyzésre haladva lehet a kiszemelt kulcsszavakra előre jutni. A bejegyzésekben található kulcsszavak nem csak a saját, de az egész oldal pozícióját is befolyásolják, így érdemes türelemmel és becsülettel készíteni az új tartalmakat.

Egyedi igények esetén

Egy oldal nem elég arra, hogy az összes lehetséges technikát vagy esetet bemutassuk. Ezért, ha olyan probléma merül fel, amelyre itt nem szerepel megoldás, akkor is érdemes ajánlatot kérni.

Ajánlatkérés

Válaszd ki a megfelelő szolgáltatásokat (ctrl + kattintás)