Cégek hosszú sora nyújt ilyen szolgáltatást, többnyire a weboldal árához viszonyítva horribilis összegért. A sok ajánlat és különböző árszabás miatt bizalmatlanok az emberek. Nem tudják pontosan miért fizetnek, valamint az se, hogy hogyan térül ez meg.
A keresőoptimalizálás (SEO) fontos része egy márka, weboldal felvirágoztatásában. A keresőmarketing egyik ága, ami többnyire ingyenes technikák összessége. Mire kell figyelni? Hol lehet a konkurencia elé kerülni?
[singlepic id=23 w=350 h= mode=web20 float=center]
A keresőoptimalizálás feladata, hogy a fontosabb keresőkben minél több kulcsszóra minél jobb pozícióban legyenek. Többféle stratégia is létezik, amivel ezt megvalósíthatjuk. A leghatékonyabb stratégia mindenképpen az, ha hosszútávra tervezünk. A jelentéktelennek tűnő kulcsszavakkal kezdődő optimalizálás hatására idővel a tevékenységünkre leginkább jellemző célpontok is könnyebben elérhetők.
A folyamat részét képezi a linképítés, a megfelelő domain név kiválasztása, az oldal felépítése SEO szempontjából (címszavak, meta tagek, morzsák, címsorok stb.), a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és a konkurencia felmérése. Természetesen a stratégiát a különböző keresőkhöz módosítani kell a legjobb eredmény elérése érdekében.
Ha mindent megtervezünk éves, féléves, negyedéves vagy havi bontásban, akkor meghatározhatunk célokat, mérföldköveket, amikkel tovább optimalizálhatjuk az oldalunkat és keretet biztosít a megfelelő növekedéshez.
Miért érdemes alkalmazni keresőoptimalizálást?
Linképítés: linkgyűjteményben ajánljuk a domainünket, valamint a fontosabb oldalakat (lehetőleg egyedi tartalmakat)
Eredmény: oldalunkra mutató linkek látogatókat hoznak (potenciális vásárlókat), valamint az internetes kapcsolatrendszerünk a találati listák összeállításánál fontos tényező. Google PR mutatja, hogy tartunk (nem a legpontosabb adat, viszonyításhoz elegendő).
Domain név választás: a cégünkre legjellemzőbb kulcsszavak használatával eggyel többször szerepel az URL-be.
Eredmény: a keresők a domain névben található kulcsszavakat többre értékelik, mint a z URL további részén találhatók.
Weboldal optimalizálása: meta tagek (jelenleg már nem elsődleges tényezők) – megléte nem előny, hiánya rossz pont. Barátságos URL. Tartalom megjelenítése – címsor, kiemelések, felsorolások.
Eremdény: találati listákon az optimalizálatlan oldalakkal szemben jobb pozíció kiharcolása. Látogatói élmény növekedése (pl. kiemelések jobb olvashatóságot biztosítanak).
Kulcsszavak kiválasztása: long tail stratégia szerint a kisebb értékű és kevésbé keresett kifejezések előnybe részesítése, ezzel a legfontosabb közvetlenül kapcsolódó kulcsszavakra való optimalizálás hosszútávon.
Eredmény: kevésbé keresett kulcsszavakra előkelő pozíciók (1.oldal 1-3 helyezés). Ezzel egy időben a fő kulcsszavak is erősödnek és időről-időre jobb találati pozíciót biztosít.
0 hozzászólás