Mióta az interneten is otthon érezzük magunkat, széles körben elterjedt faktoiddá vált az, hogy ha valami felkerül a világhálóra, akkor azt mindenki látja. Tévedés! Az online marketing egy olyan művészet, aminek sikerkritériumai vannak. Épp ugyanúgy, mint a nyomtatott sajtónak és reklámozásnak. A kulcsfontosságú szempontok ugyanúgy megvannak az online marketing világában is, ám nem mindegyik szabályszerű és kényszerítő erejű. Ne hagyjuk elveszni a kreatív gondolatokat, ha azok nem passzolnak az alább leírt a sémába!

Online tartalomkészítés

Az online tartalomkészítés központi eleme a fogyasztói szokások figyelembe vétele. Az ezt követő lépések ebből táplálkoznak. Az olvasási szokások átalakultak a web 2.0-val: a felhasználók többet olvasnak, de rövidebb bejegyzéseket. A hosszú, odafigyelést igénylő cikkek a releváns célcsoport kijelölésével és oda történő eljuttatással lehet csak eredményes.

Targetálás fontossága

Reklámozásra és marketingre azonban nem alkalmas. Ahogyan a hosszú, úgy a rövid cikkek és bejegyzések is igénylik a targetálást, azaz a célközönséghez való eljuttatást, majd a megfelelő keresőoptimalizálást. Ennek célja, hogy a fogyasztó a kulcsszavakra rákeresve minél előbb ráleljen weboldalunkra, vagyis hogy a Google minél „feljebb” dobja ki a találati listában. A keresőrobotok szómintázatokból ismerik fel a célközönségünket, így a szövegnek olyan szavakat kell tartalmaznia, amire tudjuk, hogy a közönségünk rákeres. Tulajdonképpen úgyis lehet jellemezni ezt a lépést, hogy az olvasó fejével kell gondolkodni. Amelyik weboldalt nem találni a Google-ban, az gyakorlatilag olyan, mintha nem is létezne, ezért ez egy nem elhanyagolható mozzanat! Ha pedig már tudjuk, hogy milyen szavak felelnek meg a célközönségünknek, akkor a tartalmat strukturálni kell. A tartalom átláthatósága, olvashatósága és kereshetősége a táblázatokat, grafikonok és szöveg sokasága között a weboldal és a tartalom szerkezetétől, a megfelelően alkalmazott elemektől és már az előbb is említett szöveges tartalomtól függ.

Az ördög a részletekben rejlik

Röviden összefoglalva a tartalomkészítés egyszerű, de nagyszerű eredménye lehet, ha odafigyelünk a részletekre. Legjobb tesztelése: ültessük le egy barátunkat, és kerestessük meg magunkat vele. Amennyiben fél perc alatt megtalálja, amit akartunk, az már bombasiker!